INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Brak środków na konieczne zakupy dla firmy? Sprawdź, jak temu zaradzić!

21 lipca 2021

​Prowadzenie firmy nierozerwalnie wiąże się z ponoszeniem kosztów. Należy opłacić pracowników, leasingi, wynajętą powierzchnię biurową czy magazynową, a czasem także oddziały firmy w różnych lokalizacjach. Do tego wszystkiego dochodzą nieprzewidziane wydatki, które mają tendencję do pojawiania się w najmniej oczekiwanych momentach. Wliczają się w to wszelkie naprawy czy konieczność zakupu nowych sprzętów w miejsce wysłużonych, a także koszty ponoszone w wyniku wypadków losowych, jak uszkodzenie transportu z produktami czy konieczność naprawy zniszczeń. Co zrobić, gdy zakupy firmowe nie mogą poczekać, a środków na ich realizację aktualnie brakuje? Mamy kilka pomysłów!

Pierwsza myśl: idziemy do banku!

W sytuacjach opisanych powyżej (a zapewne także w wielu innych) większość przedsiębiorców skieruje swoje kroki najpierw do banku. To instytucje cieszące się sporym zaufaniem społecznym, a do tego posiadające dostęp do dużych (a z perspektywy klienta niemal nieograniczonych) środków.

Jedną z opcji, którą banki oferują dla przedsiębiorców w podobnej sytuacji, jest kredyt obrotowy: w rachunku kredytowym lub w rachunku bieżącym. Sprawdź, na czym dokładnie polega kredyt obrotowy i w jaki sposób Twoja firma może wykorzystać go w celu sfinansowania swoich potrzeb!

Banki mają jednak swoje wymagania, a każda decyzja kredytowa poprzedzona jest skrupulatnym sprawdzeniem finansów firmy. Jeżeli więc Twoje przedsiębiorstwo posiada już jakieś zobowiązania wobec banków, zaciągnięcie kolejnego kredytu może być trudne, a nawet jeżeli się uda, wciągnięcie się w spiralę zobowiązań może mieć nieprzyjemne konsekwencje. Warto więc sprawdzić także inne możliwości.

Druga myśl: wypróbujmy faktoring

Choć na rynku usług finansowych w Polsce faktoring funkcjonuje od ponad trzydziestu lat, wciąż jest to stosunkowo mało znana forma finansowania. Sama zasada działania faktoringu jest bardzo prosta, jednak wątpliwości może budzić mnogość dostępnych wariantów. 

Jednym z nich jest właśnie finansowanie zakupów firmowych. To prosta usługa, której działanie można streścić w zaledwie kilku krokach:

1. Złóż zamówienie w sklepie – możesz w ten sposób zakupić zarówno materiały produkcyjne, towary do sprzedaży w hurtowni, maszyny, a nawet usługi (na przykład naprawy). Po złożeniu zamówienia otrzymujesz fakturę, którą należy opłacić.

Ważne: w PragmaGO finansujemy zakupy do kwoty 100 tysięcy zł!

2. Zgłoś fakturę do finansowania w PragmaGO – odwiedź stronę internetową PragmaGO i kliknij przycisk “Sfinansuj zakupy”. Prześlij plik .pdf lub grafikę z fakturą, wypełnij dane firmy i przejdź dalej, do akceptacji warunków – wystarczy przelew weryfikacyjny i wiadomość SMS.

3. Ciesz się zakupami – w momencie zaakceptowania warunków umowy PragmaGO wysyła środki na konto sklepu przelewem błyskawicznym. Dzięki temu Twoje zamówienie natychmiast trafia do realizacji, a Ty już możesz zaplanować wykorzystanie nowo zakupionych towarów w nadchodzących działaniach Twojej firmy.

Artykuł partnera

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)