INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Automatyczni asystenci przybywają z odsieczą

31 października 2017

Chatboty uważane są za przyszłość obszarów sprzedaży i obsługi klienta. Zarówno rynkowi potentaci, jak i ambitne startupy pracują nad ich ciągłym ulepszaniem. Osiąganie wyniki pozwalają postawić tezę, że w najbliższej przyszłości automatyczni asystenci staną się najbardziej popularna formą komunikacji pomiędzy ludźmi a nowoczesnymi technologiami.

Dlaczego chatboty stały się tak modne? Co sprawia, że uważane są za przyszłość wielu branż?

Chatboty kontra ludzie

Panuje przekonanie, że chatboty mogą przewyższyć ludzi w wielu obszarach obsługi klienta. Po pierwsze wirtualni konsultanci mogą dostarczać kompleksowe, dokładne i aktualne informacje zdecydowanie szybciej. Chatbot jest w stanie przeszukiwać ogromne bazy danych z prędkością nieosiągalną dla ludzi.

Kolejna zaletą chatbotów jest brak ograniczeń w dostępności. Jest to szczególnie ważne w przypadku biznesów sezonowych, w których występują duże okresowe wahania liczby klientów. Automaty są wtedy w stanie przejąć dużą część zadań obsługowych, odpowiadając na najczęstsze pytania klientów.

Ważne jest również, że w przeciwieństwie do ludzi na jakość ich obsługi nigdy nie mają wpływu wahania nastroju lub niecierpliwość.

Chatboty kontra aplikacje mobilne

Czy chatboty zastąpią aplikacje mobilne? Tak przewiduje wielu ekspertów, podkreślając rosnącą popularność tej formy interakcji z klientami. Najczęściej powołują się oni na fakt, że rozmowa jest dla klientów zdecydowanie bardziej naturalna niż obsługa aplikacji.

Jednak dużo bardziej prawdopodobne jest komplementarne funkcjonowanie obu technologii. Chatboty staną się po prostu podstawą uproszczonego i ulepszonego interfejsu użytkownika. Dzięki temu aplikacje mobilne staną się łatwiejsze w obsłudze i jeszcze bardziej popularne.

Oprogramowanie dedykowane kontra komunikatory

Analitycy zastanawiają się również nad najlepszymi sposobami dotarcia do klientów. Część z nich przekonuje, że konieczna jest integracja z najpopularniejszymi światowymi komunikatorami. Aplikacje te są już teraz bardzo popularne, więc ich wykorzystanie nie będzie wymagało angażowania ogromnych budżetów marketingowych niezbędnych do promocji własnych rozwiązań.

Jednak wiele branż woli postawić na dedykowane oprogramowanie, które pozwoli na uzupełnienie istniejących aplikacji o cyfrowych asystentów. Przedstawiciele branży finansowej i medycznej przekonują, że prawdziwe korzyści przyniesie integracja wielu technologii, która pozwoli chatbotom na działanie wielowymiarowe i wykonywanie bardzo skomplikowanych zadań.

Wiele wskazuje na to, że popularność automatycznych asystentów będzie dynamicznie rosnąć. Postęp technologiczny w obszarze rozpoznawania mowy, rozwój machine learning i sztucznej inteligencji oraz coraz większa popularność IoT to tylko kilka z wielu powodów, dla których ludzie będą masowo korzystać z chatbotów. Najważniejszym z nich wydaje się fakt, że automaty mogą sprawić, że korzystanie z nowoczesnych technologii stanie się szybsze i bardziej intuicyjne. Ta korzyść na pewno zostanie zauważona i doceniona przez klientów.

Materiał partnera zewnętrznego

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)