INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Facebook – jak tworzyć angażujące wiadomości?

14 kwietnia 2020

Skuteczny post na Facebooku, z punktu widzenia marketingowego, to taki, który nie tylko zyska dużo polubień, ale także będzie inspirował do działania  (zakupu) w myśl reguły zaangażowania i konsekwencji. Zobacz trzy zasady tworzenia angażujących postów.

Liczy się zaangażowanie fanów

Aktywna społeczność facebookowa postępująca w myśl zasady zaangażowania i konsekwencji,  jak wskazują specjaliści z SocialElite, to klucz do zwiększenia sprzedaży. Reguła zaangażowania i konsekwencji to jedna ze skuteczniejszych technik wywierania wpływu . Mimo że została sformułowana na podstawie badań i doświadczenia życiowego już jakiś czas temu przez psychologa społecznego R. Cialdiniego, to nadal pozostaje aktualna. Zauważył on, że ludzie generalnie są bardzo konsekwentni w działaniu. Chcą i robią wszystko, aby inni uważali ich za ludzi konsekwentnych w działaniu, takich którzy jeśli już w coś się zaangażowali, to będą postępować tak w dalszej perspektywie. Ten charakter natury ludzkiej ujawnia się nie tylko kiedy angażujemy się emocjonalne, ale także fizycznie. Na przykład, jeśli ktoś zaangażuje się w działania mające na celu ochronę naszej planety, to można założyć, że będzie w myśl tej idei postępował w życiu – np. nie będzie nadmiernie korzystał z auta czy zamieni ogrzewanie w domu na niskoemisyjne, wykorzystujące energię odnawialną. Specjaliści od marketingu od dawna już starają się wykorzystywać tę zasadę w codziennej działalności w celu zwiększenia sprzedaży. Firmy angażują do wspólnych działań, licząc, że potem uczestnicy akcji będą chętniej sięgali po ich produkty. Lizą także, że klienci będą bronić swojego wyboru na niwie publicznej i zachęcać innych do podobnego działania. Reguła konsekwencji działa najmocniej wtedy, kiedy angażując się w jakieś działanie poświęcimy na nie dużo czasu i energii. Nawet jeśli większość osób sobie zdaje sprawę z tej zasady, ma świadomość o jej wpływie na ludzkie zachowania, to i tak postępujemy w myśl tej zasady.

3 zasady tworzenia angażujących postów

Obecnie najskuteczniejszym kanałem komunikacji marketingowej firm z klientami jest Internet, a szczególnie social media, które tworzą niemal osobny sektor w sieci. To właśnie Facebooka marki wykorzystują najczęściej to zachęcania do udziału we wspólnych akcjach. Doświadczeni eksperci od social media marketingu wiedzą, że stworzenie inspirującego do działania postu to trudne zadanie. Może się udać, ale tylko jeśli:

  • Do działania będzie zachęcał jakiś autorytet, osoba znana i lubiana – choć sukces każdej akcji społecznej zależy od wielu czynników, to jeden wysuwa się na pierwszy plan. To lider, który będzie potrafił poderwać ludzi do działania i poprowadzi akcję według ustalonego planu. Należy pamiętać, że w komunikacji liczy się nie tylko co się mówi, ale kto mówi. Najlepszy efekt osiągniemy, gdy osoba zachęcająca do działania będzie miała już jakieś sukcesy na tym polu lub będzie znana z wcześniej podejmowanych działań w tym zakresie. Na przykład w akcji społecznej „Pomoc mierzona kilometrami” organizowanej pod egidą T-Mobile od 2013 roku do ruchu zachęcają wybitni sportowcy, medaliści olimpijscy. Szybciej wybiegniemy z domu na wezwanie Roberta Korzeniowskiego, niż przeciętnego miłośnika biegania.
  • Akcja, będzie zgodna z zainteresowaniami społeczności marki – akcja ma szansę na powodzenie, gdy będzie zbieżna ze zwyczajami społeczności skupionej wokół profilu marki. I tak zapewne z większym odzewem spotka się akcja biegania zainicjowana przez producenta napojów energetycznych, niż wydawnictwo książkowe. Na spektakularny sukces może liczyć marka, która zorganizuje akcję, która będzie wpisywała się w aktualne trendy społeczne (np. sprzątanie świata lub ochrona środowiska. Ludzie lubią to co modne i chętnie się zaangażują w akcję, która przyniesie im rozgłos i wpłynie korzystnie na wizerunek.
  • Post zachęcający do działania będzie oryginalny – prowadzenie firmowego fanpage na Facebooku wymaga kreatywności, każdy post, szczególnie ten zachęcający do jakiejś akcji musi być oryginalny – zarówno w zakresie formy, jak i treści. Im bardziej innowacyjna akcja, tym bardziej nietuzinkowa musi być zachęta.

Podsumowanie

Każdy kto choć raz organizował jakąś akcję społeczną, wie jakie to wyzwanie. Jednak jeśli już się uda poderwać społeczność facebookową do działania, to można liczyć na spektakularny sukces. Nikt tak się nie angażuje w działanie (i postępuje potem konsekwentnie według schematu), jak użytkownicy tego portalu społecznościowego.

Artykuł zewnętrzny

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)