Mobile SEO – skuteczny dla małego biznesu?
Mobile SEO, czyli optymalizacja mobilnej wersji strony internetowej w tym momencie w zasadzie jest koniecznością. Biorąc pod uwagę zmianę zachowań konsumenckich, które idą w parze z rozwojem technologii, będzie ona must have nawet dla właścicieli małych biznesów.
Dlaczego mobile SEO jest tak istotne?
Zgodnie z zeszłorocznymi badaniami, które zostały opublikowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, niemal 75% Polaków posiada smartfon i aktywnie z niego korzysta. Statystycznie, poświęcamy na to minimum dwie godziny dziennie. To zasadniczo zmieniło sposób, w jaki korzystamy z internetu, wyszukujemy informacje, komunikujemy się, robimy zakupy. Urządzenia przenośne z dostępem do sieci sprawiły, że w sposób natychmiastowy możemy dotrzeć do tego, co nas interesuje – niezależnie od miejsca. Spełnienie tej potrzeby dla wielu konsumentów i użytkowników jest zupełnie naturalne. Jeśli witryna nie została zoptymalizowana pod urządzenia mobilne – mobile SEO – lub co gorsza, w ogóle nie ma wersji mobilnej, staje się mało widoczna dla użytkowników tych urządzeń. A wśród nich oczywiście są Twoi klienci.
Jak mobile SEO wpływa na pozycjonowanie?
Oddzielanie desktopowej wersji witryny od tej mobilnej nie ma już racji bytu. Od momentu, kiedy Google wprowadził algorytm Mobile-First Indeks, obie wersje zostały ze sobą sprzężone. Mało tego, to właśnie strona mobilna jest punktem wyjścia w procesie indeksacji strony, a później w prezentacji rankingu wyników wyszukiwania. Mobile-First należy tłumaczyć dosłownie. Algorytm Google'a premiuje te strony, które mają przyjazną wersję mobilną. Chodzi tu nie tylko o wyszukiwarki mobilne, ale również w te desktopowe. Jeśli witryna nie jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, może to negatywnie wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania prezentowanych na urządzeniach stacjonarnych. Z tego prosty wniosek, że mobile SEO po prostu nie da się pominąć.
Z mobile SEO jesteś blisko swoich użytkowników
Skupmy się na właścicielach mniejszych biznesów. Wybierzmy przedsiębiorcę, który proponuje określoną usługę lub produkt o zasięgu lokalnym. Z góry załóżmy, że ma stronę internetową, bo to postawa we współczesnych działaniach marketingowych. Jego odbiorcy – klienci, mieszkający na tym samym obszarze, szukają tego typu usługi lub produktu. Jeśli nie znają rynku, najpewniej wpiszą określoną frazę do wyszukiwarki. I w co najmniej połowie przypadków będzie to wyszukiwarka mobilna.
Łatwo stwierdzić, co się stanie, jeśli kilku konkurentów tego przedsiębiorcy będzie miało stronę zoptymalizowaną pod mobile SEO. Klienci trafią właśnie do nich, ponieważ to ich witryny ukarzą się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania.
Mobile SEO i e-commerce
Mobile SEO powinno być szczególnie istotne dla właścicieli e-sklepów. I to niezależnie od skali prowadzonej działalności. Przyczyna jest dość prosta, a zarazem bardzo istotna. Urządzenia mobilne zmieniły w znaczący sposób proces zakupowy. Wg badań przeprowadzonych przez Connected Life, 50% użytkowników smartfonów stwierdziło, że robienie zakupów przez smartfona jest jedną z tych rzeczy, do której go używają.
Druga, ważna kwestia odnosi się nie do samego sfinalizowania zakupu, ale do całego procesu zakupowego. Od kiedy jako e-kupujący zaczęliśmy korzystać ze smartfonów, nasze ścieżki zakupowe stały się nieco bardzo skomplikowane. Urządzeń mobilnych używamy do poszukiwania produktów, przeglądania i porównywania ofert. Sam zakup często odbywa się przy użyciu komputera stacjonarnego. Ale decyzje zakupowe w niemal połowie przypadków podejmujemy w oparciu o to, co zobaczyliśmy na ekranie smartfona.
Co jeszcze zyskasz dzięki mobile SEO?
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne jest tak samo ważną częścią działań e-marketingowych jak w przypadku stron deskopowych. Znacznie zwiększa widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. To z kolei wpływa na poziom konwersji i dotarcie do większej liczby użytkowników. Nie mniej ważne są również korzyści wizerunkowe. Zaufanie użytkowników, ich pozytywne nastawienie do marki i wiarygodność samej strony rośnie, kiedy jest ona w pełni zoptymalizowana pod urządzenia mobilne.
Zostaw komentarz