INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Poznaj sekrety artykułów sponsorowanych

31 października 2019

Analizując formy reklamy cieszące się w ostatnich latach szczególnie dużą popularnością, nie można nie zwrócić uwagi na artykuły sponsorowane. Pociągają one za sobą korzyści zarówno w krótszym, jak i dłuższym terminie. Zasadne wydaje się więc zadanie sobie pytania o to, czym jest ta forma reklamy i jak najlepiej wykorzystać w praktyce możliwości, jakie nam daje.

Sponsorowany, czyli jaki?

Definicja artykułu sponsorowanego mówi o tym, że mamy w jego wypadku do czynienia z wartościowym i merytorycznym tekstem z danej branży publikowanym odpłatnie na konkretnym blogu, portali, serwisie lub gazety. Na tle innych tekstów publikowanych w takiej przestrzeni wyróżnia go również to, że znajdują się w nim dane dotyczące naszej firmy. Celem artykułu sponsorowanego jest zazwyczaj pozyskanie dla marki nowych klientów. Powstają jednak również po to, aby zwiększyć rozpoznawalność firmy lub stać się źródłem linków zwrotnych, bardzo ważnych w procesie pozycjonowania strony www.

Oczywiście, jeśli chcemy, aby tekst taki dawał nam wymienione korzyści, nie wystarczy, że zlecimy jego napisanie, a następnie zapłacimy za jego umieszczenie w poczytnym serwisie. Musi być to tekst charakteryzujący się zarówno przystępną formą, jak i tym, że czytelnik, który się z nim zapozna, otrzyma konkretne, wartościowe z jego punktu informacje.

Jak powstaje dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane są rozwiązaniami na tyle popularnymi, że bez trudu jesteśmy dziś w stanie wskazać te cechy, które można uznać za ich znaki rozpoznawcze. Są to:

1. Neutralny charakter (czytelnicy nie lubią jawnych reklam firm i zwykle kończą ich czytanie już po kilku pierwszych liniach tekstu).

2. Merytoryczna treść (osoba czytająca artykuł powinna być zadowolona z tego, że poświęciła mu czas nawet, jeśli tekst nie skłonił jej do bliższego poznania naszej firmy)

3. Poprawność stylistyczna i gramatyczna

4. Przystępna dla czytelnika forma (wbrew przekonaniu niektórych autorów czytelnicy zwykle niechętnie zapoznają się z informacjami pisanymi z użyciem specjalistycznego języka, trudno jest też zaimponować im w ten sposób).

Oczywiście, celem nadrzędnym artykułu sponsorowanego jest przekazanie informacji na temat firmy, która promuje się za jego pośrednictwem. Warto więc pamiętać, że informacje takie nie powinny być nachalne w swojej formie. Najlepiej, jeśli treść typowo promocyjna zajmuje maksymalnie kilkanaście procent tekstu, jeśli jednak uda się ograniczyć zajmowaną przez nią przestrzeń do kilku procent, efekty mogą być jeszcze bardziej satysfakcjonujące.

Czas na kwestie techniczne

Jeśli artykuł sponsorowany ma spełniać zadania, jakie przed nim stawiamy, pierwszym krokiem powinno być samo jego pozyskanie. Jeśli posiadamy niezbędne w takim przypadku umiejętności, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby napisać go samodzielnie. Jeśli jednak nie jesteśmy profesjonalistami, wcale nie musimy obawiać się, że taka forma promocji Usługi takie proponują między innymi agencje reklamowe, napisanie tekstu można jednak zlecić także freelancerowi zawodowo zajmującemu się tworzeniem tekstów na strony internetowe.

Po przygotowaniu tekstu musimy zastanowić się nad tym, gdzie ma być on opublikowany. Mogą być to blogi należące do osób prywatnych, a także portale społecznościowe i ogłoszeniowe, Co ciekawe, korzystając z usług agencji marketingowej możemy zlecić zarówno napisanie artyułu sponsorowanego, jak i opublikowanie go tam, gdzie będzie miał on szansę na skupienie na sobie największej uwagi odbiorców interesujących z naszego punktu widzenia.

Udało nam się zwrócić Twoją uwagę? Jeśli tak, to sprawdź naszą ofertę na publikację artykułów sponsorowanych w sieci Fusion Press, naszej platformie content marketingowej.

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)