INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Powody, dla których ktoś może Cię nie lubić w pracy

21 sierpnia 2017

Wydaje się, że jesteś dobrym pracownikiem. Wykonujesz swoje obowiązki zgodnie z terminami i uśmiechasz się do współpracowników. Odnosisz jednak wrażenie, że nikt Cię nie lubi? Być może popełniasz kilka podstawowych błędów. Sprawdź naszą listę nawyków, którymi możesz irytować ludzi w pracy.

Zebraliśmy dla Was listę zachowań, które mogą irytować kolegów i koleżanki w Waszej pracy. Sprawdźcie, czy nie robicie tych rzeczy i zmieńcie swoje zachowanie jak najszybciej, by uniknąć nieprzyjemności w pracy, jeśli zauważycie, że jesteście na naszej liście.

Choroba w pracy

Niektórzy, zwłaszcza młodzi pracownicy, uważają, że przyjście do pracy w czasie choroby jest oznaką zaangażowania w wykonywaną pracę. Tymczasem większość ludzi w pracy, łącznie z Twoim szefem, jest raczej innego zdania. Izabela Foltyn - specjalistka z portalu www.praca-mikolow.pl tłumaczy,  że jest to nawyk postrzegany bardzo negatywnie. Dlaczego tak jest? Odpowiedź na to pytanie wydaje się dość oczywista. Nikt z pozostałych pracowników nie chce się zarazić. Jest to szczególnie istotne w sezonie grypowym.

A co na to Twój pracodawca? Jako osoba chora pracujesz znacznie mniej efektywnie, więc nie ma z Ciebie zbyt wielkiego pożytku. Z gorączką i zapchanym nosem łatwiej się irytujesz, więc Twoje kontakty z pracownikami cierpią, ponieważ wprowadzasz nerwową atmosferę. Warto również zauważyć, że jeśli rzeczywiście pozostali pracownicy zostaną przez Ciebie zarażeni, to dla pracodawcy będzie to znacznie większa strata niż gdybyś do tej pracy po prostu nie przyszedł. Lepiej więc zostań w domu, gdy chorujesz.

Jedzenie przy biurku

Przerwa w pracy, zwłaszcza ta obiadowa to czas, w którym możesz nieco się rozluźnić, rozprostować nogi i kręgosłup, a także, by spożyć posiłek.  Warto więc wstać od biurka i zjeść swój posiłek w kuchni lub – jeśli masz taką możliwość  - na zewnątrz. Oczywiście, każdemu zdarza się  czasem zjeść przy komputerze, zwłaszcza gdy jakiś termin zbliża się nieubłaganie, jednak codzienne spożywanie posiłków przy innych pracownikach może okazać się dla nich nie do wytrzymania. Powodów nie trudno domyślić. Przede wszystkim podczas jedzenia wydajemy dźwięki, które na dłuższą metą mogą być irytujące. Nieważne jak się staramy, gryzienie i przełykanie nie będą dla naszych współpracownik brzmiały dobrze. Do tego zapach, który nie zawsze musi być apetyczny. Lepiej więc wstać od biurka. Skorzystają na tym wszyscy, łącznie z Tobą.

Picie z cudzego kubka

Jak pewnie zauważyłeś, w biurze lub innym miejscu pracy bardzo ważne jest spożywanie dużej ilości kawy. Jedni robią to dlatego, że kochają ten napój, inni natomiast potrzebują kofeinowego pobudzenia. Aby kawa smakowała lepiej pracownicy często przynoszą swój ulubiony kubek z domu i nie wyobrażają sobie tego, by codzienny rytuał mógł zostać zaburzony. Kiedy jednak przychodzą do pracy i nie mogą go znaleźć, zaczynają się denerwować. Gdy po długich poszukiwaniach znajdą go na Twoim biurku, to możesz być pewien, że znajdziesz się na czarnej liście. Jeśli więc nie chcesz zostać znienawidzony, to przynieś swój kubek z domu lub korzystaj zawsze z tych, które są ogólnodostępne.

Zostawianie bałaganu po sobie

Pracując z innymi ludźmi musisz mieć świadomość tego, że nie każdy jest fanem artystycznego nieładu. Nie możesz więc pozwalać sobie na to, by w miejscach, z których korzystacie wszyscy zostawiać brudne talerze, resztki jedzenia lub nie składać po sobie innego sprzętu. Jeśli jeden raz po sobie nie pozmywasz, to prawdopodobnie ktoś zrobi to za Ciebie po to, by wszystkim przebywało się w kuchni przyjemniej lub po to, by skorzystać z tego kubka lub talerza. Jeśli jednak powtarza się to nagminnie i twoje bałaganiarstwo stanie się powszechnie znane, to możesz spodziewać się interwencji lub skrytej nienawiści. Pamiętaj więc o tym, by zawsze zostawiać po sobie porządek.

Zajmujesz się na spotkaniach czymś innym

Praca to również ciągłe narady, na których ustalacie nowe strategie lub zlecane są Wam nowe zadania. Jeśli w tym czasie bawisz się telefonem lub patrzysz w okno, to sporo osób może uznać, że nie angażujesz się w życie firmy i nie można na to polegać, ponieważ i tak wykonasz swoje zadania niedbale. Ważne jest więc to, by przynajmniej okazywać, że jesteśmy zainteresowani.

 

Materiał zewnętrzny

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)