Jak wspierać sprzedaż wykorzystując merchandising?
Konkurencja na rynku sprzedażowym jest dzisiaj ogromna. Co chwila powstają nowe firmy, sklepy, galerie handlowe, markety wielkopowierzchniowe. W takich warunkach by nie stracić klientów trzeba się naprawdę mocno napracować.
Wykorzystanie merchandisingu
Praktycznie każdy duży sklep korzysta dzisiaj bardzo intensywnie z usług merchandisingu. Czym one są? Otóż przede wszystkim zakładają wzrost sprzedaży poprzez różne działania. Między innymi mowa tutaj o reorganizacji przestrzeni sklepu. Pewne towary powinny być bardziej wyeksponowane, inne natomiast mogą być w mniej widocznych miejscach. Nie bez znaczenia jest także analiza i audyt, które mają odpowiedzieć między innymi na pytania czy nasze metody sprzedażowe są poprawnie, czy może powinno się coś w nich zmienić. Warto nadmienić, że sklepy korzystają dziś głównie z zewnętrznych pracowników, które wykonują dla nich usługi merchandisingowe. Nazywa się to outsourcingiem. Dzięki temu nie ma konieczności zatrudniania dodatkowych grup osób, które miałyby zajmować się tego typu działaniami. Sprawia to, że można obniżyć podatki i lepiej zarządzać zasobami firmowymi. W razie, gdybyśmy potrzebowali większej ilości ludzi, zawsze można ich dobrać z zewnętrznej firmy, w czasie niemal błyskawicznym. Gdyby sklep miał sam ich zatrudniać, musiałby dodatkowo prowadzić rekrutację i tak dalej.
Materiały reklamowe dla klientów
Nie można nie przeceniać także roli, jaką odgrywają materiały reklamowe, takie jak chociażby gazetki z promocyjnymi produktami, standy, plakaty i tym podobne rzeczy. Wskazują one klientowi co warto kupić, pozwalają na zwiększenie klienteli nawet wśród tych osób, które dotychczas o istnieniu danego sklepu w ogóle nie słyszały. Szczegółowe informacje na ten temat, oraz ogólnie na temat merchandisingu, możemy znaleźć tutaj: https://merservice.pl/. Pamiętajmy, by tworząc gazetkę promocyjną i promując jakiś produkt, jednocześnie wystawić go również w sklepie w dobrze widocznym miejscu, gdzieś przy samym wejściu. Wszystko musi być bowiem zgrane ze sobą, by klient wiedział, czego może się spodziewać. Nie powinno być sytuacji, w której klient zmuszony jest szukać gdzieś głęboko na stoiskach tego, co w gazetce promocyjnej było przedstawione na pierwszej stronie.
Podsumowując: Bez dobrego merchandisingu nie sposób dziś prowadzić biznesu w branży sprzedażowej i handlowej. Konieczne jest korzystanie zarówno z materiałów promocyjnych jak i dokonywanie zmian w wystroju sklepu czy ułożeniu towarów. Należy również prowadzić audyty i analizy, które pozwolą nam określić czy nasza strategia działa poprawnie, czy trzeba jeszcze coś zmienić.
Zostaw komentarz