INFOPODATNIK.PL: PODATKI, PRAWO, FINANSE, BIZNES, GIEŁDA, INFORMACJE

Lokalne SEO, czyli jak zdobyć klientów z okolicy

24 lutego 2021

Obecnie pozycjonowanie stron internetowych ma coraz większe znaczenie chociażby z uwagi na dużą liczbę czasu, jaką przeciętny Polak spędza na co dzień przed ekranem komputera. Internet stał się świetnym miejscem do rozwijania biznesu – również tego lokalnego, co jest możliwe również dzięki SEO.

Pozycjonowanie lokalne - co to jest?

Lokalne SEO to takie pozycjonowanie firmowej strony internetowej, które umożliwia dotarcie z ofertą do osób z danego miasta, regionu lub województwa. Zawężenie lokalizacyjne ma wiele korzyści, które polegają głównie na tym, że strona internetowa pojawia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce po wpisaniu słowa kluczowego wraz z lokalizacją, np. „buty damskie Wrocław” czy „usługi informatyczne SEO Lublin”. To rozwiązanie pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów z konkretnej okolicy, którzy mogą być faktycznie zainteresowani produktami oraz usługami danej firmy, jaka faktycznie działa na ich obszarze.

Którym branżom lokalne SEO się opłaca najbardziej?

Pozycjonowanie lokalne niesie wiele korzyści dla różnych branż i firm, ale najwięcej mogą na nim zyskać przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się dostarczaniem usług na rynek lokalny. Chodzi tutaj głównie o restauracje, bary, salony fryzjerskie, beauty i kosmetyczne, poradnie prawne oraz kancelarie, biura rachunkowe, kwiaciarnie, salony sukien ślubnych, prywatne ośrodki zdrowia… Można powiedzieć, że lista jest nieograniczona. Warto wiedzieć, że nie tylko świat usług może wiele skorzystać na stosowaniu lokalnego SEO – często również sprzedawane lokalnie produkty mają potencjał na większe zyski po wykorzystaniu takiego pozycjonowania stron. Jako przykład takiej działalności można podać sprzedaż produktów rolnych oraz warzyw na danym obszarze – np. w pobliżu Warszawy.

Nazwa miasta, czyli słowo klucz

Przy pozycjonowaniu lokalnym strony internetowej ważnym słowem kluczowym stanowią nazwy miast, województw, regionów oraz miejscowości, w których świadczone są dane usługi. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów z okolicy warto używać tych fraz w artykułach przedstawiających ofertę firmy oraz w innych częściach strony internetowej takich jak m.in. stopka, adres URL, tytuły czy też opisy zdjęć. Słowa kluczowe mogą również widnieć w nagłówkach tekstów umieszczonych na blogu firmowym.

Optymalizacja w praktyce: skorzystaj z usług profesjonalistów

Zoptymalizowanie strony internetowej pod kątem lokalnego SEO może przynieść firmie wiele korzyści, dlatego warto z tego skorzystać. Ciekawa oferta pozycjonowania lokalnego jest dostępna  pod linkiem: https://www.pozycjonowanieibif.pl/, gdzie po wypełnieniu formularza kontaktowego można uzyskać konkretne informacje na temat wyceny usługi. Jesteś przedsiębiorcą? Postaw na lokalne SEO i daj się zauważyć osobom z Twojej okolicy, którzy jeszcze nie natrafili na adres Twojej strony internetowej.

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)